Ämne: armbågsont
Visa ett inlägg
Gammal 2005-07-05, 11:20   #1
mangs
I´m just kidding. Or am I?
 
mangss avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 4 410
armbågsont

Har nu haft lite ont i min högra armbåge till och från i ca 2 månade roch de tevrkar som om jag inte blir av med smärtan. Alltihop orsakades av att jag sopade uppfarten och kvasten fastnade under ett staket vilket fick till följd att det blev tvärstopp i rörelsen när jag drog armen bakåt (likt hantelrodd). Det brände till och gjorde ont en bra stund. Efter detta känner jag en smärta på insidan av armbågen precis innanför den stora "kulan", det känns från överarmen så att säga. Problemet har iofs minskat med tiden men blossar upp lite då och då och det hindrar mig från att köra en hel del övningar. Tillfällen när jag känner av det är när jag håller armen som i hammercurl, Det räcker med en lätt belastning på något kilo för att jag skall känna av det. I curl med rak stång,marklyft etc, känner jag nada utan det är när jag har handen vinklad i ett visst läge. Någon som har en aning om vad det kan vara? Är inte direkt sugen på att gå till Farbror doktorn då han antagligen bara kommer rekommendera mig att vila.

Har givetvis vilat från träningen i ca 2-3 veckor i början men det gjorde saken bara värre, då hade jag konstant ont.
__________________
drzwj, uoy ssim I
mangs är inte uppkopplad   Svara med citat