Visa ett inlägg
Gammal 2005-05-28, 15:01   #15
Mr.Baseball
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 6
Som jag skrev i en annan tråd så hade jag exakt samma problem. Smärtan satt liksom i benet och inte i muskeln. Det jag gjorde var att gå till husläkare 2ggr, käkade Diklofenak, smorde med orudis, vilade totalt ca 3v, rehabtränade med lätt vikt ca 4v, besökte sjukgymnast och kiropraktor. Vad jag än gjorde blev det absolut ingen skillnad. När jag hade haft problemet i ca 3 månader rekomenderade en bekant mig att besöka en annan kiropraktor som enligt honom var väldigt duktigt och erfaren. Sagt och gjort bokade jag ett möte men var ganska skeptisk. När jag träffade kiroprakorn sa han direkt och tveklöst att jag hade en låsning i ryggen som gjode att jag snebelastade kroppen och på så sätt uppstod smärta (detta utan att undersöka mig). Jag var skeptiskt och han bad mig att lägga mig på rygg på en bänk, sendan bad han mig att lyfta ena benet uppåt med rakt knä och hålla emot när han pressade det ner i bänken igen. Jag gjorde som han sa och kände att jag höll emot med benet när han pressade, ingen konstigt med det. Samma sak med andra benet och då hande nåot väldigt konstigt. Jag kunde inte hålla emot när han tryckte ned benet! Det gjorde inte ont eller så med det var som att jag inte förmådde att få musklerna att lyda, det var en väldigt skum känsla. Och nej, jag är inte klen i benen på något sätt annars. Jag började nästan skratta vid chocken att inte kunna konrollera mitt ben. Sedan började han behandla mig och bryta och bända i ryggen och axeln. Vid sluten av behandlingen upprepade han "bengjejen" och nu kände jag att jag kunde styra muskeln bättre, fast jag var svag i den. Efter behandlingen kändes det inte bättre i underarmen men han sa att jag skulle komma tillbaka nästa vecka och även att jag skulle ha is på underarmen för att få i gång cirkulationen i musklerna. Nu har jag varit där en gång till och ska tillbaka ytterligare en gång och jag måste säga att mina problem i underarmen har i princip gått över. Har kört två hårda bicepspass utan några som hellst känningar varken under passet eller efteråt. Så ni som har problem med underarmen, uppsök en erfaren kiropraktor.
Mr.Baseball är inte uppkopplad   Svara med citat