Visa ett inlägg
Gammal 2005-05-18, 10:17   #8
sekke
Registered User
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 10
Hej Alla,

För ca 2 år sedan började jag få känning i högerunderam när jag styrketränade, särskilt biceps, det liksom strålade i underbenet mellan handled och armbåge. Det gjorde nästan som allra ondast just då jag släppte hantlarna. Jag kunde även trycka på benet (underarmen) och framkalla smärta. Trodde som vanligt att det skulle gå över...jamenar, det gör det alltid men icke sa nicke. Kollade runt på lite forum och provade att köra hammer-stylee men för att till sist skippa biceps helt.

Det var 2 år sedan....sen dess har jag besökt ortopeder/sjukgymnaster/naprapater och fått el-, värmemassage å akupunktur. Som grädde på moset har jag även käkat voltaren, orudis, vioxx utan några som helst resultat. Kom just hem från ännu ett värdelöst möte med en sjukgymnast och känner mig riktigt låg, vafaan ska jag göra....alla bara skakar på huvet. Jag kan inte lyfta tungt (full stekpanna) å allra minst styrketräna utan att underarmarna ballar ur. Jag har inte tränat på ca 1 år förutom lite bjj-rull.

Värt att tillägga är ju att jag jobbar som programmerar och spenderar +8 timmar varje dag vid datorn. Det gör väl inte saken bättre för min arm men man måste ju ha mat på bordet

Är det någon som har några bra tips på BRA ortopeder/naprapater i stockholmsområdet?

/Andreas
sekke är inte uppkopplad   Svara med citat