Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-03, 11:46   #1
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Problem med vänstra skuldran i närmare 10 år

Vill minnas att jag har gjort en sådan här tråd tidigare, men minns inte vad vi kom fram till och det har inte blivit bättre så testar igen. Jag har problem med skuldran och har haft så i närmare tio år.

Var kommer problemet ifrån?

Jag minns inte. Det kan ha varit när jag körde flyes en gång i tiden då jag vill minnas att jag skadade mig av det. Det kan även ha varit när jag hoppade väldigt högt ner i vatten då jag vill minnas att jag även tog skada av det. Det behöver däremot inte vara relaterat till något av detta.

Hur yttrar sig problemet i det vardagliga livet?

Tidigare vill jag minnas att jag hade smärta ofta (hela tiden). Numera är det mer ett obehag. Jag vill "knäcka till" skuldran hela tiden. Detta kan jag göra på flera sätt. Bara genom att luta huvudet åt motsatt håll eller rotera med skuldran.

Knäcka är fel ord för det är inte som att knäcka fingrarna. Det är mer som att brosk slår emot skuldran. Jag kan upprepa detta hur många gånger som helst och det låter ganska högt. Jag kan inte göra detta på min vänstra skuldra.

Hur yttrar sig problemet på gymmet?

Vissa rörelser gör ont. Att hålla stången bakom ryggen vid knäböj gör ont.

Att göra tricepspress med en hantel bakom ryggen gör riktigt ont. Även utan vikt gör det ont att hålla armen i den positionen.

Har jag sökt hjälp för detta?

Uppenbarligen inte tillräckligt. Jag har varit hos en ortoped som inte verkade ha mycket kunskap alls. Bad mig att stretcha bara. Gjorde det ett tag, men har varit dålig med det då det inte hjälpte.

Har även varit hos en kiropraktor men hans engelska var halvtaskig och vi fokuserade mest på mitt bäcken så blev inte så mycket av det.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat