Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-05, 13:38   #42
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Richter Visa inlägg
1. Och just det ja: Jag vill inte att någon ska vara missnöjd med sitt köp, så är det någon som inte är nöjd: skicka ett meddelande till mig så löser vi en återbetalning ASAP!

2. Angående framgång med programmet eller ej, så nås ju jag förmodligen bara av ett väldigt begränsat urval av resultat. Ungefär 90 % som hör av sig till mig gör det för att visa upp sina gains, och 10 % berättar att de inte ökade. Då brukar vi diskutera varför det kan ha varit fallet, och jag brukar försöka hjälpa till med coachning framåt. Det är svårt det här med konfirmationsbias, men jag har lite hypoteser om faktorer som minskar chansen att programmet passar bra.
1. Jag tycker att du gott kan ha dina 100 kr för allt du gör för styrkevärlden. Personligen så ser jag programmet som en lärdom. Jag var väldigt besviken och bitter en bit in i programmet men nu i efterhand så har jag insett att det passade otroligt dåligt just för mig. Det hade varit ett smärre under om jag hade gått framåt...

2. ... vilket leder in oss på detta. Jag har hypoteser om varför det gick dåligt för mig:

- Jag har inga "gratis-gains" att hämta. Har tränat non-stop i 10 års tid och varje framsteg kräver större och större insats. Därmed kanske inte ett renodlat toppningsschema är den bästa av idéer.
- Jag hade vid programstart kört fast kring 135 kg. För att komma ur detta behövdes nog snarare hård träning än toppning(hade ju inget att toppa med).
- Jag hade stor vana av arbetsvikterna. Har tagit 145 kg som bäst och arbetar ofta på vikter kring 120 kg. I BB skulle jag göra samma sak fast med färre reps --> minskad träningseffekt.
- Jag genomförde under programtillfället en viktnedgång(om än en snäll sådan).

Det jag gillade bäst med programmet var de långsamma excentriska faserna. Känns som att jag blev något bättre på att föra ned och upp stången i rätt stångbana.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat