Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-05, 11:55   #41
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Richter Visa inlägg
som Christian1980 som skrev här ovan där det kanske var så att den sammanlagda träningsstressen var för hög när han samtidigt pushade fler lyft.
Det känns rimligt, jag tror det blev så för mig. Kör ett knäböjsprogram samtidigt (3ggr/v) och tränar även genom ryggen 2ggr/v så det har blivit ganska tung styrketräning varje dag de senaste månaderna. Första maxningen gick så dåligt så tog ytterligare några dagars vila innan vi testade max igen. Var helt enkelt för sliten, även om jag inte upplevt programmet som jättejobbigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Richter Visa inlägg
Det finns många fler saker som påverkar om folk får bra resultat eller ej. Utmaningen ligger i att få programmet att passa de flesta i målgruppen man har definierat, och att försöka ge tydliga instruktioner på hur varje individ ska försöka anpassa programmet efter sig själv. För, som Bosse Sheiko själv säger:

"Every lifter has to alter the program according to his/her own ability. It is absolutely impossible to create a universal program for everyone! Nobody is able to do it! That is why the most effective program is written according to individual physical, technical and functional analysis of athletes."
Det låter logiskt, förstår att det är svårt att skapa ett program som passar alla.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat