Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-03, 21:20   #34
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Citat:
Ursprungligen postat av Richter Visa inlägg
Och just det ja: Jag vill inte att någon ska vara missnöjd med sitt köp, så är det någon som inte är nöjd: skicka ett meddelande till mig så löser vi en återbetalning ASAP!
Jag kan börja med att säga att jag inte är missnöjd med programmet, det gav mig en ökning på 5.7%. Min träningskompis (kvinna) ökade 2.5%.

Det var kanske dock inte riktigt vad jag förväntade mig. Även om antalet set per vecka är ganska många så känns volymen ganska låg. Det beror dock kanske på vad man är van vid.

I programbeskrivningen står det på fler ställen än ett att programmet kommer "ge dig större bröstmuskler och triceps". Jag vet inte om jag håller med om att 5 set triceps per vecka är tillräckligt för att åstadkomma detta för en "medellyftare". Jag förstår att för mycket tricepsträning kan vara negativt för bänkpressandet och att detta primärt är ett schema för bänkpress men det blir lite missvisande.



Citat:
Ursprungligen postat av Richter Visa inlägg
* Paus/långsambänk på den "lätta" dagen, för att fostra goda teknikvanor utan att kosta för mycket.
Jag förstår konceptet med pausade reps men vad är tanken bakom så långa pauser? Ger 3-4s paus bättre styrkeökningar än 1-2s? 4s är länge.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat