Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-24, 20:15   #14
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Träningsperiod 2: Pass C

Uppvärmning:
5 min rask promenad på löpband.
shoulder dislocations - 3x15
planka på balansplatta - 3x60s
bulgarisk splitböj: kv - 2x12
Rotatorcuff Utåt - 3x15


Knäböj
4x6 - 40kg @7 på alla set.

Bänkpress, brett grepp:
45kg - 4x6

Flyes med svag lutning:
7kg - 5x10

Hantelrodd:
22,5kg - 4x10 på bänk
22,5kg - 1x10 mot ett hantelställ.

Rakmark, ca 10 cm upphöjd:
40kg - 4x10
Superset:
Rygglyft:
2x10

Lårcurl på boll:
4x10

Bicepscurls m hantlar: 12,5kg
H - 2x6, 1x6F, 1x5F, 1x5
V - 4x6, 1x7@9

Avslutades med lättare bänkpressar m brett grepp med enbart skivstång, lite crosstrainer och stretch.

Kommentar: Passet kändes bra, lite ovanliga övningar så det känns som om det fattas något. Någon rygg/bröst övning tyckte jag det kändes som om det fattades.
rakmarken gick bra, ställde mig barfota på 2 10kg:s plattor, men ska köra med skor och stå på 20kg plattor nästa gång. Kunde inte superseta alla rakmark med rygglyft pga upptagen. Samma i uppvärmningen där jag uteslöt dem helt idag.

Värmde upp inför böjen med 15 reps med stång och stående på platta för fullt djup, sen 12 reps utan plattor sen 8 reps med 30kg.
Tyckte böjarna gick bra, det känndes väldigt lätt. Har dock dumma träningsskor så det blir "halt". Ska fixa mina andra skor vid skomakaren så jag står stabilt samt får någorlunda klack. Men det var inte mycket buttwink idag!

Flyes tar mycket bra på brösten. Men den breda bänkpressen var katastrofal.. Dåligt grepp pga bredheten, svårt att få en "sne" press snett uppåt sen började det smärta i höger hanled och så blir stången mer nedåtlutat på vänstersidan. Fortfarande svårt för unracking och att hålla tillbaka skulderbladen (?) känns det som. Min högerarm fungerar bra i pressarna, men vänstern är typ mer utåtvinklad och går inte att låsa ut lika bra? märkligt. Men får väl fortsätta nöta.

bicepscurlsen var bara märkliga idag. Har kört 8 reps á 4 set tidigare träningsperiod med samma vikt. Men idag ville inte högern alls. Fick dock bra pump i högerarmen, och inget i vänstern. Dessutom utesluts kontakten helt i vänsterarm än i höger arm. Märkligt.

Filmer kommer i veckan.

godnatt!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2014-08-24 klockan 20:17.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat