Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-19, 12:02   #13
Jax
Registered User
 
Jaxs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: tattar runt
Inlägg: 3 772
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun Visa inlägg
Ni som har andra skor, som trailskor och lättviktsskor, hur stor är skillnaden med dessa? Så länge terrängen håller sig hyffsat lerfri känns det ju som att asfaltsskorna funkar rätt bra där också, men det kanske är rätt stor skillnad egentligen? Lättviktsskor känns kanske lite overkill för långdistansare iofs, men jag vill gärna höra alla åsikter
Två par lättviktsskor varav ett par är lite väl tunna och några år för gamla. Riktigt skönt att ta på sig när man vill springa snabbt. Kommer även att springa LL i dom. Känns dock lite plattare än vanliga så det blir lätt att jag klampar lite.

Ett par IceBug till extrem terräng och halt underlag. Skillnaden på dem och ett bara vanliga löparskor är givetvis enorm.

Några terrängskor eller gore-tex dojjor ser jag ingen som helst anledning till att skaffa. Onödiga gram på en tjockare ovandel och en vanlig asfalts sula tycker jag duger utmärkt i terräng också. Gore-tex känns också meningslöst. Tycker det är helt okej att bli blöt om fötterna när jag springer.

Sen kan du ju inte lägga upp en bild på ett par nästan rena skor. Mina "vita" skor står brevid mig och torkar nu. Något säger mig att jag borde haft dem på mig när jag badade innan. Då hade kanske lite lera försvunnit. Jag älskar terräng.
__________________
Träningsdagbok

Senast redigerad av Jax den 2007-06-19 klockan 12:05.
Jax är inte uppkopplad   Svara med citat