Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-11, 10:37   #6
Ironwoman
Registered User
 
Ironwomans avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 490
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Hej, morsan har bett mig sätta ihop ett bantningsschema åt henne då hon verkade tycka att min deff i Vintras gick så bra. Men det är ju ganska stora skillnader på en styrketränande ungdomlig kille och en 50årig morsa.

Hon har ätit sallad och skärt ner så mycket på kalorierna förut att hon omöjligt kunnat lega på överskott, jag funderade på ifall det var bristen på fett som gjorde att hon inte gick ner.

Det jag funderar på är vad ska man sätta upp för riktlinjer för henne, som hon lätt kan följa? Promenader är väl den enda fysiska aktivitet hon har mer eller mindre.

edit: För mycket fett i kosten är väl inte positivt, tänker på kolesterol osv.

Hon är 150cm och väger 63-65 kilo och vill gå ner till 60 till att börja med har hon sagt.

Har sökt så ifall det finns liknande trådar så får jag väl ställa mig i skamvrån. Kan man gå efter ett deffschema eller passar inte det för henne?
Lägg inte ned för mycket tid på det. Jag gjorde det misstaget, satt och räknade och lade ned flera timmar på ett schema åt min mamma och hon avfärdade det direkt för att jag hade skrivit kyckling utan skinn...

Annars gäller samma sak när det kommer till deff, men hon får givetvis inte äta så många kcal, runt 1500 + lite extra när hon tränar.

Därför blir det mat med lågt energiinehåll, dvs mycket grönsaker och frukt. Enkelt är livsmedelsverkets tallriksmodell med halva tallriken grönsaker, en fjärdedel protein och en fjärdedel kolhydrater, ganska lite sås/dressing.
Ironwoman är inte uppkopplad   Svara med citat