Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-13, 16:48   #11368
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jag har under senaste året testat att börja äta mer regelbundet istället för att totalfasta. T.ex. dricka vassle under den perioden jag tidigare inte hade konsumerat någonting med kalorier. Även fast jag aldrig varit hungrig under den perioden ändå, verkar det göra det lättare för mig att hålla intaget under kontroll när jag senare äter en riktig måltid.
Det låter rimligt och vetenskapen håller med dig. Mina klienter får ofta bryta fastan med en mindre proteinrik måltid t.ex. en shake en stund innan de faktiskt bryter fastan på riktigt för att kurva aptiten.

Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Härligt att höra! Ja, det är märkligt. Ibland testar jag att väga mig på kvällen innan läggdags, går upp på morgonen, kissar, och väger mig igen. -1,5 kg. Hur fan är det möjligt tänker jag.
De flesta går ner 1-1,5% av kroppsvikten över natten beroende på hur länge man sover. Personligen droppar jag dryga 100g/timme efter noggranna beräkningar.

Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
fryser formen och håller mig här. optiform has been achieved.

Målet med denna dieten var aldrig att varken gå ner eller upp i vikt utan att hålla mig mellan 185-190lbs och recompa efter jag kommit i snorbra form i vintras (6% bf). Ligger väl och snurrar med vardagsformen på höga7-låga8% kroppsfett just nu och det verkar vara hållbart med min nuvarande aktivitetsnivå och energiintag (3500-4000 kcal). Har aldrig varit såhär form- eller viktstabil såhär länge efter en diet. De flesta tror att det är svårt att gå ner vi vikt (eller fett). Men vad som faktiskt är svårt är att stanna där. Det kräver ett helt annat set med skickligheter. Målet med hela 2020 är att vara i form hela tiden vilket i praktiska termer betyder att jag aldrig är mer än 4 veckor från toppform (enligt mina egna standards) med inte i maximal toppform. Verkar som att det är var jag är just nu. Målet har hittills uppfyllts, men den riktiga frågan är hur länge man kan hålla det. Det är en fråga om balans, intuition, kunskap och skicklighet. Går därav upp lite i energi och ner i vardagsaktivitet den kommande fasen. Only time will tell.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat