Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-14, 06:39   #165
Erik_Hellström
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 484
Citat:
Ursprungligen postat av Fidelity Visa inlägg
När är man för stark för stronglifts? Finns det någon generell regel eller är det när man märker att man inte ökar vikt på stången?

Det tåls att säga att jag inte har provat 5x5 i någon större utsträckning men har funderingar på att göra det.

Bänk: 130
Mark: 160
Böj: 140

Har aldrig riktigt maxat i mark eller böj, men det är ungefärliga siffror. Så borde jag hoppa på 5x5 eller ska jag ta en annan version av 5x5?
Klart du ska köra 5x5. Förstår inte vad en del pratar om att man blir "för stark" för att köra detta program. När är man det isåfall, och varför skulle inte någon som uppnått en bra grundstyrka kunna ägna sig åt välfungerande progressiva program för att förbättra sig ytterligare?

Ska själv börja en ny perod med 5x5 alldeles strax, och som referens kan sägas att mina max ligger kring (ska ta reda på detta mer i detalj...)
Bänk: 125kg
Mark: 200kg
Böj: 160kg

Är jag "för stark"? Skulle knappast tro det, känner själv att jag har mycket att hämta från detta, och liknande program för en lång tid framöver.
__________________
Det vi gör i livet ger eko ända in i oändligheten, för våra liv kan omöjligt stanna vid den punkt då våra kära hjärtan slutar pumpa.
Erik_Hellström är inte uppkopplad   Svara med citat