Ämne: NHL Tråden !
Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-18, 13:54   #1575
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 1 638
Blackhawks spöade visst Rangers i natt. Jag missade det men jag är inte så ledsen över det. Kane fick bara en assist så nåt gjorde Rangers rätt, vet ej vad. Lundqvist släppte in 4, varav 3 var efter sidledsförflyttningar och perfekt placerade skott som ej går att klandra honom för. Ett handledsskott från teknings-ringen där Lundqvist såg ut att vara felpositionerad. Såg det bara en gång på recapen men ändå. Under 80% räddningsprocent. Rangers vann skotten ganska rejält men de gångerna jag ser Rangers så brukar de gilla att skjuta lösa puckar på målvaktens bröst, vilket sällan resulterar i nåt farligt.

Hayes gjorde mål vilket är nice, den boosten behöver han. Brassard fortsätter producera, viktigt. Dan Boyle gjorde PP-mål vilket gör mig ganska ledsen att de inte har bättre spelare att sätta in vid PP. Enda gångerna han syns normalt är när han tappar ut pucken ur offensiv zon eller när han blir rundad av nån bättre spelare i nån kontring. Och för detta får han 4.5M dollar om året.

Ett plus är att Rangers verkar ha brutit trenden att vara sämst på PP i hela ligan. De var 3/53 innan förra matchen men sedan dess har de haft in 3 PP-puckar på typ 5-8 försök. Om Nash kommer tillbaka och är utvilad och mirakulöst löser sin måltorka så kan detta laget ändå ha potential att gå 6 matcher i andra rundan mot Washington.
De släppte dock in 3 puckar på 4 PK. Man kan inte lära utan att glömma nåt annat verkar det som.

Senast redigerad av Gerdler den 2016-02-18 klockan 14:00.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat