Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-09, 17:43   #27949
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Har läst det där, och han har en hel del bra poänger, även om jag inte riktigt håller med om att Machida inte vet hur man genererar kraft från en ordentlig bas.

Han gjorde ett bra jobb med defensiven på gifen (trots att han kom in lite för nära och blev kontrad med en vänsterkrok), men jag tror knappast det är effektivt att stå och blockera kombinationer i fickan i MMA, istället för att röra på överkroppen och cirkla bort. Ofta smyger det in sig ett slag här och där, och det kan vara nog för att göra ordentlig med skada.

Citat:
Jag tyckte Henderson gjorde fighten väldigt tråkig med allt clinchande. Nate är definitivt inte medioker, sättet han hanterat fighters som Gomi, Miller och framförallt Cerrone (som är en fantastiskt bra striker som såg ut som en amatör mot Nate) bevisar detta.
Blev en del clinch, men han kompenserade ju genom att arbeta extremt hårt på marken. Det tempot med den mängden muskelmassa är inte dåligt.

Cerrone är en bra striker, men han misslyckades helt med att vara strategisk. Nate ramlade ju ned på marken säkert 3 gånger när Cerrone väl började sparka. Och jag säger inte att han är medioker, men vissa delar av hans 'game' är det. Han är alldeles för okomplett.

Citat:
Nate såg ju bra ut i första ronden, och mot slutet av ronden så fick han ett slag på ögat som gjorde att han såg suddigt och kom aldrig tillbaka in i matchen efter det, enligt honom själv.
Typ som Shogun aldrig kom in i matchen efter det där flygande knät mot Jones.

Senast redigerad av cero den 2012-12-09 klockan 17:48.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat