Visa ett inlägg
Gammal 2016-10-24, 15:35   #284
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg

Vad tror ni om Giants Live tävlingen då? Jag vet som sagt inte hur pass bra Savickas styrka är för närvarande. Skulle inte förvåna mig om Årsjö kan knäppa honom på fingrarna om han inte är fullt "återställd". Trea blir Felix eller Hollands. Forsmark kan ha en liten chans på tredjeplatsen. Benedikt Magnusson står sig slätt i de flesta moment. Tror knappast att Gustavsson eller Liljeblad har den minsta susning på podiet. De övriga deltagarna vet jag inget om.

Ser att det finns biljetter kvar både till tävlingen och Kazmaiers seminarium. Vette fan om man ska slå till.
Jag skulle våga påstå att Årsjös vinstchans är som störst i år. Ja, han är skadad, men det är han ju varje år. Trots det så brukar han prestera bra och pressa favoriten, förra året hade han ju t.ex. en hel del oflyt. Utan oflytet hade det nog blivit extremt jämt mellan han och Hafthor. Big Z är starkast någonsin men ska Årsjö ta honom så är det nu, då syftar jag på Z's viktnedgång. Jag tror i och för sig att en hel del styrka finns kvar, och han är ju mycket starkare statiskt än Johannes vanligtvis, men chansen är ändå som störst i år. Duellen om segern står givetvis mellan dessa två.

Forsmark har chans på podium och en bra dag andraplatsen. Kom ihåg att Hansson nästintill knep tredjeplatsen förra året på Felix bekostnad, frågan är hur bra Forsmark 2016 är jämfört med Hansson 2015. Tror att Martin har utvecklat sig i en del grenar, t.ex. kegtoss. Hollands är ingen fantom, det tyckte jag att han visade i WSM-kvalet. Men jävligt svårt att tippa plats 3-5.

Liljeblad får tampas i botten och Gustavsson kan en bra dag närma sig mitten.

1. Årsjö(hans tur i år)
2. Big Z
3. Forsmark
4. Felix
5. Hollands

Extrem glädjetippning Men jag tror inte på Hollands och jag misstänker att Forsmark är starkare än förra året. Men plats 3-5 är som sagt hugget som stucket baserat på min medelmåttiga strongman-kunskap.


Klart du ska gå! Jag skiter nog i Kaz seminarium då jag skulle få gå själv men på själva tävlingen får jag med mig ett gäng kompisar. Jävligt kul event faktiskt, även för de som inte brinner för styrkesport!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat