Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-04, 07:46   #10
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Jäklar. Mitt mål är att bara behöva stanna varannan station, dvs var 6:e mil ungefär. Det går ju liksom inte att ta igen förlorad tid. Jag har aldrig testat salva tidigare, men det kanske är värt allt extra kladd för att slippa bekymmer. Som det är nu så måste jag vänta över en vecka efter varje cykelpass typ och det känns kontraproduktivt.
Jag har också fått de där tipsen om att köra åtminstone ett par 4-5h träningspass innan, och sikta på minst 100 mil totalt, gärna 200 mil.

Hur är det tänkt att styret orsakar problem? Att om man sitter alltför upprätt så blir det för mycket belastning på sätet? ju mer framåtlutad man är, desto mer vikt hamnar ju på styret och avlastar baken, Eller är det av annan orsak kanske?



Tack Shadowfire!!
Låter bra! Att i förväg planera var man ska stanna är nog klokt. Många kör första tio milen i ett sträck, någonstans strax innan kommer de jobbigaste milen rent kuperingsmässigt. Bara kolla banprofilen eller i min tråd, rätt lätt att se.

Hittade en kommentar jag fick:

"Av Instagram-bilden att döma så ser det inte ut som att du hade optimala positioner för att cykla långt? Var du så "upprätt" när du körde? D.v.s hade styret så högt? Många brukar vara mer framåtböjda för att minska luftmotstånd / få bättre vev med hela underkroppen. Sitter man mer upprätt så används främst framsida lår -> mjölksyra direkt. "

Det är verkligen sjukt ironiskt om all mjölksyra hade kunnat undvikits om jag bara hade sänkt styret. Väljer att ignorera den faktan och leva vidare i övertygelsen om att jag inte är skapt för cykling och att cykling suger
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat