Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-09, 01:21   #1322
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Igår blev det favorit i repris: Trött på kvällen, tänkte "jag kan somna tidigt", la mig tidigt, somnade 3 på morgonen.

Nu ikväll blev jag också trött, men tänkte "den gubben går jag inte på igen", och gick och tränade sent. Som jag misstänkte så piggnade jag till typ en kvart in i passet. Gött. Har hänt flera gånger i rad nu att jag känt mig rätt kass för att sedan må bättre under/efter träning.

Tränade på Karlskronagymmet, maskinerna där har annan utväxling.

Omvända crunches
28
13
12

Hängande benlyft
7
6
6

Maghjul (de hade inget hjul så jag körde med skivstång med 5-kilosvikter, gick asbra)
16
15
7
Creepy övning, har svårt att känna när ryggen börjar svanka

Knäböj
0 kg 10 reps
20 kg 10 reps
40 kg 10 reps
60 kg 3 reps
70 kg 1 rep
80 kg 11 reps (rest-pause)
Lyckades hålla så jag inte fick ont i handlederna överhuvudtaget! Höll brett (ringfingrarna vid ringarna), med halvöppna händer och tryckte stången lätt mot kroppen. Försökte låta stången vila på ryggen. Samt var allmänt ganska framåtlutad.

Gotta be honest, hade kunnat klämma fram fler reps, tror jag, men jag la ner för jag var så trött i ryggen så jag var rädd att faila snart. Tror jag ska försöka stå lite mer upprätt mellan repsen nästa gång så jag inte blir så trött.

Benspark
18 kg 14 reps
18 kg 13 reps
18 kg 12 reps

Raka mark
100 kg 10 reps
100 kg 10 reps
100 kg 10 reps
Gotta be honest, det första setet var inte nära failure. Men under de sista två så var de sista repsen riktigt långsamma.

Sittande lårcurl
54,5 kg 13 reps
59 kg 8 reps
54,5 kg 8 reps

Vadpress i benpress
150 kg 14 reps
150 kg 12 reps
140 kg 13 reps.

Summa summarum: Mesade lite i basövningarna, köttade hårt i fjollövningarna. Omvänt mot vad man ska göra, jag vet, jag vet.

Övrigt:
Skottade jord en halvtimme igår och en timme idag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat