Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-02, 00:35   #1249
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Använder du hansledsskydd?

Bra bänkat med Batera-armarna [emoji3]

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Nix! Men jag vet precis vad du menar. Har sett styrkelyftare använda såna.

Brukar faktiskt aldrig ha problem med handlederna, det kan vara nu att jag börjat köra rättså tunga pressar två dagar i rad (bänk en dag, smalbänk + press dagen efter) som bråkar lite. Får hålla det under uppsikt. Jag undviker gärna stödjande utrustning, dels för att jag föredrar att försöka stärka upp svaga punkter, dels för att det kostar en slant, dels för att det är jobbigt att ha en massa saker att hålla reda på.

Haha, tack! Jag är dock en utpräglad bröst-bänkare, med risk för att låta lite pretentiös. Jag minns att det rådde en debatt ett tag huruvida bänk verkligen var en bröstövning eller om den tog mest på triceps... Jag ställer mig tveklöst i bröstövningshörnan.

Dagens träningspass var en berg-och-dalbana av känslor. Först kände jag mig varken motiverad eller omotiverad, sen omotiverad, sen motiverad. Det slutade rätt iallafall!

Har lyckats med konststycket att slarva bort lappen i min 20,5 kvadrat stora lägenhet (lol) men tror jag kan skriva från minnet.

Press
kvastskaft 30 reps
lätt stång ? reps
20 kg 10 reps
40 kg 1 rep
45 kg 7 reps
45 kg 7 reps
45 kg 6 reps
45 kg 6 reps
45 kg 6 reps
Press är en lite lustig övning, det spelar enorm roll vilken rörelsebana man får in. Näst sista setet var @10, jag trodde jag inte skulle klara en sexa till. Men på sista setet fick jag in en mycket bättre rörelsebana, då gick det mycket lättare. Kan inte sätta fingret på vad den här magiska rörelsebanan innebär, så den är svår att duplicera, men det verkar handla mycket om att låta stången gå bakåt (mot väggen bakom en)

Drag till hakan med stång
kvastskaft ? reps
lätt stång ? reps
20 kg 15 reps
30 kg 11 reps
30 kg 11 reps
30 kg 10 reps
30 kg 10 reps
30 kg 10 reps
Har lite ont i vänsteraxeln, samma sak som spökat i några dagar. Har även haft lite ont på ett ställe i vänster biceps, så jag tror det är bicepsen som är problemet, att det är bicepsfästet i axeln som gör ont. Men smärtan verkar bli mindre varje pass, så jag tror det klarar sig.

Omvända crunchens
25
25
20
20
20

Smalbänk
60 kg 11 reps
60 kg 11 reps
60 kg 10 reps
60 kg 10 reps
60 kg 10 reps

Stångcurl
20 kg 11 reps
20 kg 11 reps
20 kg 10 reps
20 kg 10 reps
20 kg 10 reps

Hantellyft åt sidan
7 kg 11 reps
7 kg 11 reps
7 kg 10 reps
7 kg 10 reps
7 kg 10 reps

Liggande tricepspress med stång
20 kg 11 reps
20 kg 11 reps
20 kg 10 reps
20 kg 10 reps
20 kg 10 reps

Vridande hantelcurl
8 kg 11 reps
8 kg 11 reps
8 kg 10 reps
8 kg 10 reps
8 kg 10 reps

Crosstrainer steg 13, 40 minuter

Kände mig svag i press och smalbänk, men starkare än vanligt i sidlyft och bicepsövningar.

Tycker för övrigt att jag har svaga biceps för hur stark jag är i chins? Visserligen håller jag igen i bicepsövningarna just nu, för att kunna göra många set och ha mån till progression, och visserligen gör jag bicepsövningarna med full ROM, men jag tror ändå inte jag klarar mer än 10 reps på 27,5 kg i stångcurl. Känns som att en som väger typ 80 och gör typ 10 chins borde ha starkare biceps än så.

Men å andra sidan; om jag bänkar mest med brösten, då kanske jag chinnar mest med latsen? Min bål kanske är skapt så att bålmusklerna tar över arbetet från armarna?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat