Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-05, 17:48   #6
insolation
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 69
Citat:
Ursprungligen postat av Guddi Visa inlägg

Effekt på lång tid: Kreatin har visat sig öka mängden muskelmassa hos personer som styrketränar och denna effekt består även när man slutar ta kreatin. Effekten är däremot inte så stor (+0.25–0.48 % lean body mass per vecka, jämfört med placebo) utan precis som vissa andra kosttillskott kan det bidra med en lite bit men den allra största delen står man för själv med sin träning och kost. Kreatin är trots detta det kosttillskott på marknaden som har bäst bevisad effekt på muskelhypertrofi.
om jag då tolkar det jag strukit under rätt, samt följer rekomendationerna på hur man ska använda sig av kreatin( dvs max 3 månader, följt av 4-5 veckors vila från det innan man börjar igen) ifall man då får 0.25% per vecka och kör 4 perioder ala 3 månader st, skulle alså kunna leda till en ökning med hela 12% i jämförelse med placebo(ingenting alså) är denna analys korrekt, eller finns det helt enkelt inte nån forskning förutom ens egna slutsatser om just det som man kan backa upp det med?

annars tackar jag så mycket för informationen, och jag tror inte nån fråga jag kan komma på inte blev besvarade i denna version 2
insolation är inte uppkopplad   Svara med citat