Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-03, 10:42   #5
Zikoria
Registered User
 
Zikorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 31
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Det funkar för dig, jätteroligt. Men att säga "detta funkar" är något helt annat. Du har gått ner för att du har ätit mindre än du har förbrukat (och troligen är en stor del vätska som ovanstående inlägg), inte för att dietmetoden är magisk. Du kanske upplever en minskad hunger, men om jag under längre perioder utesluter kolhydrater får jag dimseende, yrsel och kraftigt nedsatt prestationsförmåga. Dessutom svarar olika personer olika bra på olika typer av dieter.
Absolut. Jag menar inte att detta är mirakeldieten, men de som säger att dieten bara är bull ska nog pröva innan de uttalar sig. Jag är ingen expert men jag kan tänka mig att dieten är bättre lämpad för kvinnor än för män. I och med att våra kroppar behöver fett för att kunna få barn, så ligger det i vår natur att lätt lägga på oss och ha svårt att bli av med det. Ni killar/män behöver ju inte det på samma sätt, och det är ju därför ni också har lättare att gå ner i vikt. Jag är helt säker på att LCHF inte är svaret för en man som tränar.
Zikoria är inte uppkopplad   Svara med citat