Visa ett inlägg
Gammal 2016-11-02, 08:06   #1
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 725
CalleP - Tränar för att må lite bättre, se lite bättre ut och ha roligt!

Tjenare!


Börjat träna igen ganska ofta och tänkte börja journal igen. Tränat kanske i ett halvår och gått ner lite i vikt men mest varit sporadiska helkropp och konditionspass och inte mycket seriöst. Senaste 2-3 månaderna har jag börjat köra lite mer och mer och nu ligger jag på 2-4 pass per vecka!


Huvudmål med träningen
:
Må bättre och bli mer hälsosammare
Bli lite starkare i basövningar inga speciella mål utan lite mer stark!
Gå sakta ner i vikt tills nästa sommar, målvikt runt 75-78kg (nuvarande vikt är 85kg (gymvikt med skor och hela köööret på)
Håll bröstet skadefritt
Få ner midjan till runt 85cm på största stället (nuvarande är 93cm på morgonen)

Hur jag tränar

Håller mig inte till något speciellt schema utan ligger mellan 3-9 set per stor muskelgrupp beroende på vad för slags pass jag kör (3 split, halvkropp, helkropp). För de mindre muskelgrupper kör jag 2-6 set. Kör ofta låg setvila 45-60 sek.


Drog tyvärr på mig en skada i bröstet i sommras pga av ovana och lite dipz. Tog ett tag innan det började bli bättre men nu har jag skippat övningar som gjorde det värre t.ex pullups, chins, bänkpress, hantelpressar.

Så här är dagens pass;

Helkropp


Stående millitärpress
25kg*10
25kg*10
25kg*10

V-latsdrag
45kg*10
45kg*10
45kg*10

Hantelflyes
8kg*15 (bröstet gjorde lite halvont)

Sittande bröstpress i maskin
40kg*10
40kg*10

Knäböj
40kg*10
40kg*10
40kg*10

Enhands cabelcurls supersettad med enhands pushdowns
5kg*10 + 7,5kg*10
5kg*10 + 7,5kg*10

Hyper extensions supersettad med stående vadpress med paus i botten
15kg*12+31kg*10
15kg*12+31kg*10

Upphöjda crunches
10 reps
8 reps



Riktigt bra pass även om jag inte hade ätit speciellt mycket innan. Knäböjen var aningen lätt så kan nog höja där antingen reps / set. Förutom det så fick jag en bra pump i hela kroppen!

Planerar att lägga upp en överkropps och storkbens bild så jag kan jämföra med tills nästa sommar!


Tänkte fylla ut resterande inlägg med lite låtar så det ser lite hemtrevligt ut HEHEHEHEHHE


__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat