Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-30, 16:44   #50159
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi Visa inlägg
Springandes mot bråket, sittande PÅ buren. Svårt att avgöra vad hans avsikt var att göra, speciellt som fighter som mottagit åtskilliga slag mot huvudet. Säger som Sonnen; befinner du dig i någons personliga space på det sättet, på det stället, under de förutsättningarna så kan du inte förvänta dig att inte bli bortmotad med ett slag.

Så, nej det är inte obegripligt någonstans. Du kan inte särskilja situationerna för att de inte sker på exakt samma fysiska kvadratmeter och hävda att de är oberoende av varandra, det fungerar inte så.
Khabibs kusin såg verkligen inte ut att vara ens i närheten av att ge sig på Conor.

Skulle det ha varit två snubbar på stan som klättrade över ett staket, och den ena gjorde som Conor gjorde så skulle han definitivt ha bedömts vara den som startade slagsmålet dem emellan.

Med det sagt så skulle ju rimligtvis ingen av dem ha befunnit sig på staketet ifall Khabib inte fått hjärnsläpp och hoppat ur ringen. Så det är ju rimligen nåt slags förmildrande omständighet för Conor, som man kan säga blev lite intvingad i situationen. Dessutom blev han nyssa utstrypt och fick ta emot ett antal käftsmällar, så man kan säkert hävda att han var i ett rätt förvirrat mentalt tillstånd, vilket nog också är en förmildrande omständighet.

Dock skulle ju inte Khabib ha hoppat ut ur ringen (troligen) om inte hela den där bussincidenten skett och om inte Dylan stått och vinkad åt honom utanför ringen att "komma och smaka". Vet inte om nåt av detta spelar nån roll rent legalt. Men det är iaf saker som säkerligen spelade in.

Sen tycker jag kanske inte att Khabib ska lastas allt för hårt för allt det som skedde i ringen after att han hoppad ut. Det fanns ju ingen rimlig möjlighet för honom att förutse att det skulle spåra ur såpass mycket. Så även om det kan ses som en förmildrande omständighet för Conor så tycker jag ändå inte Khabib ska lastas för allt detta.

Vakterna som såg de där två snubbarna ur Khabibs gäng klättra in och inte ens försökte stoppa dem gjorde helt klart ett dåligt jobb. Det borde kanske ha funnits en högre beredskap på att nåt skulle balla ur, och beredda att förhindra folk från att klättra in. Att Khabib lyckades hoppa ut tycker jag inte man kan lasta vakterna för dock. Dessutom lyckades de ju hålla honom ifrån Dylan.


Kart sagt tycker jag det var rätt att Khabib fick mer böter och längre avstängning än Conor. Jag tycker kanske att det var lite väl stor skillnad på bötesbeloppen (Conor $0,5M och Kahbib $5M), men jättefel tycker jag nog inte det blev.

Dock kan man ju tycka att det borde ha gått bra mycket snabbare att komma med det här beslutet. Men det är väl nån jävla UFC-politik och rävspel bakom kulisserna i vanlig ordning med denna pajasorganisation.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat