Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-29, 20:00   #1342
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Nacken var öm efter det där träningspasset, och natten till igår sov jag dåligt pga det. Jobbade på fabrik hela dagen sen, gick runt och städade, vilket nog var perfekt rehab: Små, varierade rörelser med lätt belastning. Var lite trött på kvällen, och orolig för nacken, så jag unnade mig en extra vilodag.

Natten till idag sov jag betydligt bättre! Nacken är lite öm, men inte alls lika öm, och besvärade mig inte under träningen (utom pyttelite när jag råkade spänna den under vadpress, men jag kunde aktivt låta bli att göra det).

Träning på Ronnebygymmet idag, eftersom jag var i lägenheten en sväng pga det endagars fabriksjobbet. Motivationen var låg idag, prokrastinerade till fyra innan jag pallade mig iväg, och den blev inte mycket högre under passet.

Omvända crunches
27
12
10

Hängande benlyft
8
6
6

Maghjul
14
8
5
La av tidigt i seten idag för det kändes som att jag inte kunde hålla ryggen, på ett läskigt sätt. Så jag körde till teknisk failure, antar jag är det korrekta uttrycket.

Knäböj
0 kg 10 reps
20 kg 10 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
70 kg 1 rep
80 kg 8 reps (rest-pause) fuck, stången började glida ner på ryggen igen
80 kg 9 reps
80 kg 8 reps
De sista två seten lyckades jag få stången att sitta kvar, tror att jag hade den lite högre upp, men är inte säker. Dock la jag av långt innan jag mjölkat ur maximalt antal reps eftersom det kändes så läskigt när stången tryckte så hårt på övre rygg. Jag visste inte vad som skulle hända om övre rygg failade (plus var lite orolig för nacken).
Men 80 kg är ändå kanske mitt 3RM i touch-and-go-böj, så jag fick grinda som satan för att få upp så många reps. Var faktiskt lite vimmelkantig i sista setet, blir typ aldrig det.

Benspark
20 kg 11 reps
20 kg 12 reps
20 kg ca 11 reps

Raka marklyft
130 kg 1 rep
120 kg 4 reps
110 kg 5 reps
100 kg 6 reps.
Fan vad svag jag var här. Först trodde jag det var för att jag knäböjt så mycket, men nu tror jag det var för att jag (av någon anledning) kom väldigt djupt ner, nästan så skivorna nuddade golvet.

Sittande lårcurl
68 kg 8 reps
61 kg 8 reps
54 kg 8 reps

Stående vadpress
34 kg 19 reps
41 kg 2 reps, aaaningens ont i nacken så jag bytte till:

Vadpress i benpress
61 kg 1 rep
102 kg 2 reps
122 kg 1 rep
150 kg 3 reps
136 kg 6 reps.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat