Ämne: Min
Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-27, 18:20   #14
Spartansk
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 3 468
Dags för löpträning

I morse fuskade jag lite med dieten och unnade mig lite fett och kolhydrater av sociala skäl, mitt i fastan. Det kändes inget speciellt, med undantag att jag blev mätt väldigt fort när jag åt då vant mig vid att inte äta några veckor nu.

Jag börjar se skillnad på kroppen. Spänner jag magen formar sig fläsket efter några underliggande rutor. På höfterna har synliga blodådror dykt upp, som vanligt när jag börjar gå ner i fettmängd.

Under ett par veckor har jag börjat känna mig sugen på att jogga. På sistone har jag medvetet låtit bli att jogga, för att optimera styrkan, för att få mer tid över till annat, och för att inte slita mer på ett par redan ganska dåliga knän. Men nu har jag bestämt mig för att det inte gör något om jag missar några gram muskelmassa om året, jag har så mycket ledig tid att jag känner mig rastlös, och jag tror knäna kommer klara sig om jag kör ett smart upplägg. Dessutom lider jag av för dålig kondition i vardagen. Och så har jag ett par splitter nya löparskor som jag inte använder.

Konditionsträningsupplägget

Jag kommer träna kondition dagen efter varje styrketräningsdag, och ha en vilodag innan varje styrketräningsdag. Så här:

Dag 1 - styrketräningspass A
dag 2 - kondition
dag 3 - vila
dag 4 - styrketräningspass B
dag 5 - kondition
dag 6 - vila
dag 7 - börja om från dag 1.

Själva konditionsträningen kommer jag lägga upp så här:

Promenera 5 minuter - jogga 1 minut - promenera 5 minuter - jogga 1 minut - promenera hem.

För varje konditionspass kommer jag öka en av joggningsdelarna 1 minut. Efter att jag kan jogga 2x10 minuter, slår jag ihop dem till en enda 20-minutersjoggning. Sedan får jag se hur jag gör med progressionen.
Spartansk är inte uppkopplad   Svara med citat