Ämne: Min
Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-07, 10:51   #1
Spartansk
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 3 468
Min

Kille född -83 som tränar för att bli snygg. 1,80 lång. 80,3 kilo tung på gymmet i går med frukost i magen (badrumsvågen har fått spelet).

Maxade igår.
Knäböj: 95 med ful teknik där rumpan och knäna stack iväg åt lite alla möjliga håll.
Bänkpress: 112,5 (fick upp 117,5 med rumpan i luften, men det räknas väl inte).
Marklyft: 150.

Börjar en deff i dag. Har på sistone ätit "vanlig" mat morgon, middag och kväll utan att räkna något. Nu börjar jag med den termogena dieten och periodisk fasta samtidigt, i den mån det nu går. Matschemat:

1800 kcal på vilodagarna, 2500 kcal på träningsdagarna (2 i veckan). Grönsaker, som jag kommer äta en del av för hälsans skull, räknar jag till det totala kaloriinnehållet, men inte till kolhydratsinnehållet. 80/20/0 protein/fett/kolhydrater på vilodagarna, efter att jag har dragit bort för grönsaker. Samma på träningsdagarna förutom att jag kommer äta 50 g kolhydrater före respektive efter träning.

Jag kommer fuska en del med matschemat så att jag inte blir sjuk i huvudet, eller åtminstone så att folk inte tror att jag är det.

Kosttillskott: Omega 3, multivitamin, BCAA före och efter träning.

Jag avslutar deffen när jag börjar bli för svag eller för smal i ansiktet.

Jag byter även träningsschema, från ganska hög volym och mycket lågreps till detta:

Söndag: Marklyft, supinerade viktade chins, press (det som felaktigt kallas militärpress).
Torsdag: Frontböj, stångrodd, bänkpress.

Ännu en nyhet är att jag ska börja träna enligt Reverse Pyramid Training. Jag gör ett set med så många reps jag kan, följt av ett set med 10 % lägre vikt och en till rep, följt av ytterligare ett set med lika stor viktsänkning och en till rep.

Repsantal: 3-8. Jag siktar på att börja högt upp i intervallet och lägga till 2,5 kg per vecka. Ingen av övningarna utom bänkpress och marklyft har jag kört på ett par månader, så jag kanske kan öka trots deff.

Överväger även att börja promenera.
Spartansk är inte uppkopplad   Svara med citat