Visa ett inlägg
Gammal 2019-11-26, 07:05   #21337
Pintan
Guest
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 815
Citat:
Ursprungligen postat av lifteatrepeat Visa inlägg
Dagens:

04.00 2 kokta ägg storlek L, ett vasa julknäcke med skinka + färskost light, glas mjölk

06.30 ett kokt ägg, storlek L, tre vasa julknäcke med skinka, ost och färskost, glas mjölk

12.30 Pulled pork med ris: 185g fläskkarre, 40g sweet baby rays, 60g (okokt) ris

15.15 Oligo bar, shake på 3DL mellanmjölk och vassle


20.30 165g kycklingfilé, 40g bea, 60g (okokt) gnocchi

Alles totales ~2600 kcal och 200g protein på en timmes boxning och ca 18 set gymmande

Har de senaste dagarna vaknat mitt i natten vrålhungrig och inte kunnat stoppa mig från att raida kylen, någon som har erfarenhet av vad fan det kan bero på? Har oförändrat kcal-intag och det verkar inte skilja sig från om jag lägger mig lite småkurrande i kistan eller sprängmätt. Snackar riktig hunger och alltså inte sötsug, går upp och käkar typ knäckemackor med ägg och sånt haha
Tjena. Mtp omständigheterna inte alls märkligt med lite skeva hungerkänslor. Har själv tidigare i livet återhämtat mig från undervikt.

Som du säkert egentligen redan vet äter du förhållandevis lite sett till längd/ vikt/ träning och det faktum att du återhämtar dig från undervikt.

Själv upplevde jag att jag behövde äta långt mycket mer i början av min återhämtning än vad som enligt teorin var mitt kaloribehov.

Du verkar dock vara på god väg. Satsa på dina 2500kcal plus per dag och håll koll så att vågen rör sig i rätt riktning över tid. En eller ett par nätter/ dagar/ tillfällen där man frångår planen är bara bra att lära sig hantera.

Citat:
Ursprungligen postat av Cykelcykel Visa inlägg
Du är ätstörd thats why. Stor risk är att du kommer att ha störda hungerkänslor en lång tid framöver. Dessutom äter du fortfarande lite i förhållande till hur mkt du tränar. Jag säger inte att det är fel men det påverkar.
Men seriöst att äta på natten är inte bra på något sätt hursomhelst.
Försök att vänta ut och dricka ett glas vatten innan du börjar vräka i dig mitt i natten
. Jag vaknar i princip nästan alltid vrålhungrug men bara jag inte agerar på dem så brukar det gå över efter några minuter
Du har rätt i sak gällande nattätande men inte i detta fall. Om man återhämtar sig från undernäring oavsett anledning skall man inte börja nojja över enstaka tillfällen av nattätande. Hälsan kommer påverkas långt mer positivt av att faktiskt ge kroppen den näring den uppenbarligen behöver i detta fall än att "hålla igen".
Pintan är inte uppkopplad   Svara med citat