Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-10, 16:52   #4576
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg Visa inlägg
Du är ett symptom på en av vår tids viktigaste problem. Den hårda forskningen som görs blir osynliggörd och halvdana forskare som vet att ta för sig på sociala medier tas som sanning. Men där många tror detta är en mediakonspiration menar jag att det är en kunskapserodition. Unga idag går till vuxenåldern med en undermålig kunskap och är därigenom oförmögna att se skillnad på på sanning och lögn.

Det blir vanligare och vanligare att seriös forskning inte blir tagen på allvar för att dom exempelvis inte finns på Twitter eller är dom första sökningarna på Google. Vi är bara halvvägs i denna skrämmande uppgående kurva. Jag kan bara hoppas att det kommer en motreaktion om några år.

Mardrömmen vore att kurvan fortsätter expeonetiellt eller för den delen linjärt för det är situationen idag.

Ska jag bli lite konspiratorisk så : Som jag sagt tidigare är jag inte helt säker på att det redan nu finns medvetna AI som leker och lär på internet.
Att kalla Tipton och Hall för halvdana forskare är ju mest löjligt. Speciellt Tipton.

Jag länkade inlägg med diskussion kring en matematisk modell(?) där man visade hur olika länders utveckling kunde ha sett ut.

Jag har inte stött på det fenomen du menar. Däremot kan jag se att man som forskare lättare kan sållas bort om man är full av skräp och är mycket offentlig.

Att som lekman kunna följa spännande diskussioner på Twitter motsvarar när man back in the day kunde följa LCHFare som mötte motstånd här inne, eller varför inte när Herr Apro(stavningen?) gick lös här inne om protein.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat