Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-01, 10:32   #11509
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jo, du måste äta mindre än du gjorde när du vägde 1 kg mer (trots att skillnaden är försvinnande liten om det bara handlar om ETT kilo). Men om man lyckas deffa bort mestadels fett och sedan träna och äta så att man går upp mer i muskler än fett så är det ju en win, vilket gör att du kan äta lite mer och ändå se bättre ut... för de allra flesta handlar deff mer om en formtopp och att det är omöjligt att hålla sig kvar på det låga energiintaget, den långsamma viktuppgången är mer ett sätt att inte bli deppig pga en snabb förlust av den fina formen.

Okay, tack för input. Det optimala kanske är att sikta på att ligga på kaloribalans (hur svårt det än må vara) när deffen är avklarad. Men i praktiken blir det nog liite plus än balans.

Mitt misstag, inser jag nu, är att jag inte har justerat mitt kaloriintag för den viktnedgång på drygt 3 kg jag haft sedan juli.
Känner mig obekväm med tanken att äta ännu mindre än vad jag gör idag.

Jag tycker inte att jag äter mycket alls. I runda slängar runt 2000 kcal.
Mäter frukost+lunchmaten och har en ätardag i veckan. Lätt kardio en gång i veckan.
Eftersom jag ändå har "deffat" sedan juli kanske det är vettigt att lägga in en vecka där jag åtminstone äter kaloribalans för att låta kroppens hormoner återhämta sig?

Det positiva i sammanhanget är att jag ser relativt frisk ut i ansiktet då viktnedgången varit ganska långsam. Min förra deff, som var katastrofal, gjorde att jag såg ut som en lägerfånge i ansiktet samt att t om ansiktets ben började urholkas. Förmodligen en irreparabel skada.
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat