Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-22, 13:47   #23112
secce
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: falun
Inlägg: 325
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Okej. Det låter speciellt att vara så duktig på att springa men inte fixa sub 10 h på UV, tänkte om han kanske springer låga volymer. Det är en bra plan Hela tiden fokus på att ta sig till nästa station, inget annat. Är nog ingen nackdel om man hittar någon trevlig person i likvärdigt tempo att prata med. Jag har även bestämt att jag ska köra lugn/glad feelgood-musik under merparten av loppet och växla till hårdare och mer peppande sådan först under loppets sluttamp. Hålla nere adrenalinet så länge som möjligt --> minska risken för att spänna sig och få kramp.
Jag pratade med honom och det var en strategisk miss, målet var att springa hela loppet, dvs han skulle inte stanna för vila eller gå i backar, vilket han också klarade, men det slet hårt. Misstänker att han säkerligen tar 10 h om det var målet, men till min ”glädje” kommer han inte göra om loppet hehe!

Ja hitta samtalspartners är nog en bra grej, jag som aldrig springer med musik eller poddar kan nog behöva det ännu mer. Funderar dock på att kanske prova lyssna på en podd eller nått nästa långpass. Om jag inte missminner mig kör du MackeJuve altid med hörlurar på? Hade du några bra som tål kyla och väta?
__________________
Journal: Bänkpress, Marklyft och Ultralöpning
secce är inte uppkopplad   Svara med citat