Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-09, 16:56   #86
dream_theater_
I ♥ Eddie Vedder
 
dream_theater_s avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 186
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Det är ganska så enkelt att testa kondition och vanlig styrketräning med tyngre vikter plus vardagsmotion (gå till och från jobbet etc) räcker ganska långt. Man får inte en god kondition men kan utan problem hamna i gruppen ganska bra på en femgradig skala för kondition (sex om man lägger till en elitgrupp). Ligger man i "ganska bra"-gruppen så brukar man säga att man har undanröjt de värsta hälsoriskerna som kan kopplas till dålig kondition.
Därmed inte sagt att styrketräning är särskilt bra för att träna kondition utan det handlar snarare om att den sammanlagda volymen blir ganska så hög och att man faktiskt inte behöver så väldigt bra kondition för att undvika de flesta av riskerna.
Ur hälsosynpunkt finns det sen fördelar med att höja konditionen ytterligare och det går också att göra utan att påverkan på styrke- eller massaresultaten blir märkbara.

Grandmaster har dessutom sagt att han är ganska så aktiv under dagarna vilket självklart syns på ett ev konditionstest.
Utifrån det inlägget så låter det som att han är väldigt inaktiv, och "bara går till affären". Nu kanske jag har en annan uppfattning om vad en "utmärkt grundkondition" skulle vara, men jag har svårt att se att man får den via styrketräning... Men jag missuppfattade kanske hans inlägg och då ber jag om ursäkt om jag hade en barsk ton
__________________
Vägen till sexpack och hockeyröv
Träningslära! Bra hemsida om träning, kost, prestation och skador.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Samma här, jag skulle vilja se dig i "Vem vet mest?".
dream_theater_ är inte uppkopplad   Svara med citat