Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-29, 17:08   #13
zeusden1
Starke Adolfs son
 
zeusden1s avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 293
Citat:
Ursprungligen postat av perfection Visa inlägg
Med risk att låta otrevlig (och det vill jag absolut inte göra), men att säg aatt man inte klarar 3 pass i veckan om man inte sköter sömn o kost?

Är väll lite att ta i? så sett så klarar du inte av o få gjort 1 pass i veckan ens om du inte sover o äter lite vettigt iaf?

Eller menar du att du kör i princip 6 dagar i veckan? =)

Bara nyfiken! Lycka till!
Citat:
Ursprungligen postat av perfection Visa inlägg
läste lite mer o förstod att jag var helt fel ute (?) och att du faktiskt kör 6 dagar i veckan?

Varför inte köra 5 pass istället o fokusera träningen lite mer? T.ex.

Bröst
Armar
Axlar + Mage
Ben
Rygg + Mage?

som sagt, nyfiken bara
Ingen fara!
När jag var nybörjare gjorde jag felet att ta en välbyggd och vältränad killes schema, och ja, jag stod ut två veckor. Wcanka är nybörjare och bör därför veta vad han ge sig i om han ville köra som jag.

Jag försöker alltid att öka i antingen reps eller vikter när jag tränar, så det blir påfrestande att träna mycket, såklart. Som du sa tränar jag 5-6 dagar i veckan beroende på vilken dag man ligger i.

Som jag kör nu tränar jag alla muskelgruppen två gånger i veckan, totalt mellan 20-30 set i veckan. Den träningsvolymen skulle jag inte orka att köra på endast en dag, t.ex. 24 set bröst på en dag. Kvalité före kvantitet (även om det faktiskt är mycket kvantitet också) säger jag.

Kul med kommentarer!
__________________
Träna.
zeusden1 är inte uppkopplad   Svara med citat