Ämne: crossfit
Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-30, 00:07   #3
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Mpet Visa inlägg
ni som kör crossfit berätta lite vad ni har fått ut av det.

När man kollar deras schema som läggs upp så känns det lite lite per wod.

följer ni deras schema eller finns det andra scheman som är upplagda nån stans?
För mig ett av de bästa träningsformerna jag någonsin provat! Det bygger styrka, uthållighet, ökar min kondition, men framförallt så bygger den psyke. Jag vill hävda att den faktiskt ökar på psyket - det är faktiskt inte så sällan man är rent nervös inför vissa pass.

Jag följer deras WODs enligt hemsidan, samt använder tidigare WOD från exempelvis Santa Cruz Crossfit. Gymmet jag tränar på har tillgång till en gymnastikhall vilken vi nu har tillgång till en gång i veckan (bokat alltså). Övrigt så kör jag ofta i hallen på helger och dylikt, då jag kan göra ringövningar exempelvis.

Tränar rätt mycket backträning med aldrig under 15kg i ryggsäcken. Tränar inför rätt defenitiva mål eller toppar om man säger så. CrossFit är otroligt bra och är verkligen så bra som det beskrivs. Mina träningspass i skidbacken blir bara bättre och bättre med CrossFit.

En annan styrka är att jag kraftigt sänkt mina insulindoser, då jag är diabetiker. Detta tack vare CrossFit, aldrig tidigare har jag upplevt en sådan enorm insulinkänslighet. Då har jag tränat aktivt sen 11 års ålder, har en bakgrund som kampsportare bla. Önskar jag hade haft CrossFit på min tid som kampsportare!

Allt beror givetvis på vilka mål du har med din träning, CrossFit stämmer otroligt bra överens med mina mål. Det kommer definitivt ställas på sin spets i slutet av sommaren! Då faller domen om hur bra det verkligen fungerat!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat