Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-13, 16:05   #96
Lawliet
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2019
Inlägg: 53
En uppdatering angående mängden Ecdysteroids i vemoherb. En tysk bekant som var intresserad av att också pröva detta hittade en kommentar på amazon som löd såhär (google translate från tyska)

"The stated 95% Beta Ecdysterone are not true. This value is given to the product only by the UV - VIS method, of which one knows in professional circles that it has no meaning.
The more precise analytical method HPLC shows that only about 45mg of beta ecdysterone are contained in the final product per capsule."

Och sedan en bild på ett papper som verkar vara testresultat för den mer "korrekta" mätningen.
Om detta stämmer innebär det då alltså att varje piller innehåller 45mg. Och att jag då får i mig 11x45 = 495mg ecdysteroids varje dag. Det är precis över standard rekommendationen för 5mg per kg kroppsvikt. (83x5 = 415).

Räknar man på 45mg per piller, så är det fortfarande ca 25% mer substans per krona än det märke jag använde tidigare, om man då antar att mitt första märke angav 36mg enligt det andra sättet att mäta på. Vilket jag inte tvivlar på då jag märkte en effekt redan tidigt under perioden på det första märket.

Hur som helst så är det ju då uppenbart att många som prövat en produkt som sägs innehålla Ecdysteroids, inte alls fick i sig så mycket som de trodde, och att det var anledningen till brist av effekt.
Lawliet är inte uppkopplad   Svara med citat