Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-20, 19:22   #3
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
TRÄNINGSPERIOD 2: PASS A:
ab roller: 3x5
wall squat: 3x8
raka marklyft på 1 ben: 2x10 med enbart stång.
shoulder dislocations.

Bänkpress m 1s stop: 4x6/5x5/6x4
47,5kg - 4x6 @9

Knäböj till box: 4x6/5x5/6x4
40kg - 4x6 @7

Lutande bänkpress:
40kg - 5x8 @8-9

Lårcurl:
39kg - 3x8, 1x9@9

kabelrodd: 4x8, 1x10@9 - 45,5kg
superset
Skivstångscurl: 5x10 - 20kg

Kommentar:
Bänkpress med att medvetet stoppa 1s var verkligen tungt. så sänker och får in bättre rörelsebana där. Innan har det mest varit en touch på bröstet, därav tyngre vikter.
Snebänken kändes bra likaså supersettet. Tungt dock. wall squat kom jag ner ATG på vissa reps. Men försökte hålla det vid parallelt. De raka marklyften på ett ben var mycket svåra pga balansen. Har lite pronerade fötter så försöker hitta rätt ställning där. Men det tog bra i hamstrings!
Var explosiv vid boxsquatsen också. Kändes bra, ingen smärta och kontakt i bålen.

Hade lite dåligt fokus idag dock. Men det blir nog bättre. Avslutade passet med 5 min långintensiv crosstraining samt ca 15 min stretch.

I övrigt klarade jag av 2 chins idag. Vilket jag inte gjorde för 1 1/2 vecka sedan. Fick en kommentar av en vuxen kvinna som gymmat där ett tag, precis som jag. " Det börjar synas bra nu ju". Känns kul :-)
Synd bara att mina armar inte gillar att utvecklas. Underarmarna är nästan större vid pumpläge. Men det kommer nog.

Latsen på mig har växt bra! är nöjd med spreaden iallafalL! Likaså det som "håller upp" bröstet alltså linjen från armhålan till mitten. Det måste vara flyes.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2014-08-20 klockan 19:28.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat