Visa ett inlägg
Gammal 2017-06-13, 18:50   #166
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av Per Vers Visa inlägg
Nej, men jag tror att pengarna kommer ha växt efter det tidsspannet, och även om det kommer en krasch snart ha hunnit återhämta sig. Det var även en tillhöftad siffra. Pengarna jag investerar är mitt sparande som investeras för att inte bli uppätet av inflationen. Dessutom är det ett medvetet risktagande som varken ruinerar mig eller förändrar min livssituation.
Nej, jag tror inte på en oändligt växande ekonomi, i varje fall inte så länge ekonomin fortfarande till stor del är baserad på ändliga resurser.
Men ja, visst borde det med teknologins framsteg bli möjligt med en oändlig tillväxt i teorin.
Kan du inte se att det finns en kontradiktion mellan att du investerar långsiktigt och att du anser att börsen är ändlig? Det låter rätt mycket som: Ja, hurril, vi är på 27124213 nu och kanske kommer det en krash/ dipp snart, men till 37124213-47124213 kommer jag att Xxx för då är nivån tillbaka och förbi igen. Hur gör du det ställningstagandet? Menar du att tiden liksom tar slut efter 47124213 eller varför går gränsen på börsens trovärdighet där och inte 1 år före eller 1 år efter? Eller +- 2 år. Eller +- 5, 0, 100 eller 141234112312?

Så du spelar mig verkligen rakt i händerna. Din taktik är omöjlig att skilja från en person som _inte_ anser att börsen kommer att krasha utan snarare, på sikt, fortsätta uppåt för all framtid (så vitt de kan avgöra.) Hur får du det att gå ihop med ditt rätt så hånfullt kategoriska uttalande lite tidigare?

Detta är även varför jag frågade dig om hur en person som _inte_ anser att börsen kan fortsätta utvecklas skulle/ borde/ kan agera. Vad är alternativet/ -en givet den information och historia vi har nu?
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat