Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-22, 15:41   #382
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Här kommer en update!

Igår hjärtopererades jag för mitt flimmer på Arhithmia Center (Söder Sjukhus)i Stockholm.Tack till hjärtkirurgen Dr Tabrizi och hans team , ni är bäst.

Jag var ganska skraj inför en hjärtoperation som skulle ta mellan 3 och 6 timmar och som jag skulle ligga stilla och vaken hela tiden(man söver inte en, under en så lång operation för att minimera vissa risker, som kan förekomma med det då).

Men när jag såg hur proffesionella och hjälpsamma operationspersonalen var , så blev jag helt lugn, så jag behövde inte så mycket smärtstillande medan de brände hjärtvävnad här och där i förmaken.

Operationen genomfördes med robot-teknik(bättre precision än med mänskliga händer), under vissa finjusteringar från Dr Tabrizi.Det tog sammanlagt 4 timmar och sedan fick man ligga stilla på rygg i fyra timmar till.

Änligt Dr Tabrizi gick allting bra och nu hoppas man att man inte behöver göra en kompleterande operation till,som visa patienter behover göra.Han tyckte att jag kunde gå hem redan i morse ,och jag mår bra nu och har inte ont någonstans

Här kommer en bild tagen idag efter operationen och c:a 4 timmars sömn på
2 dagar.Som man brukar säga, jag är ``flat as a pankake``,men jag tänker posta en bild med förhoppningsviss bätre form i höst någon gång.

__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat