Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-23, 21:28   #20
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Citat:
Ursprungligen postat av mrbambocha Visa inlägg
Hej, jag har hört att bedömningarna för Mens Physique är lite luddiga:



jag undrar om det finns någon form av tips man kan få, något som domarna tittar extra på, och dömer extra på? Samt finns det någon rekommenderad kroppsfett range?
Omöjligt att uttala sig om fettprocent då det inte finns några exakta metoder samt att alla ser olika ut vid samma procent. Domarna dömmer bara efter vad dom ser, ingenting annat.
Körde MF på luciapokalen 2016 och har tidigare kört BB där en gång.
Förbered dig väl och öva massa posering. Det ska synas att du läst på och har koll. Le hela tiden. Fladdra inte runt med armar. Håll hela tiden posen, även på linjen. Lyssna på speakern och gör som han/hon säger.
Den smala midjan är ju viktig liksom axlarna. Titta på tävlingar innan, helst på plats. Jag upptäckte att jag såg väldigt olika ut beroende på färg på byxan. Det är ju rätt mycket tyg i MP. Prova dig fram. Se till att vara i form minst en vecka innan. Många har alldeles för snäva tidsramar i sin diet och börjar därmed experimentera den sista veckan. Ha kul! En del ser skitsura ut backstage vilket verkar helt hjärndött... varför lägga en massa pengar på något och sen sura på finaldagen av ens långa satsning.
Var i form! En del ser bedrövliga ut och borde inte gå upp, även om dom råkar ha både ramen och massan.
Lycka till!
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat