Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-20, 19:54   #68
asdzxc
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 95
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Det låter som du har en jäkla bra grund att stå på Beemel. Det är i princip bara att välja sitt upplägg sedan och börja "levla up" ^_^

Dragon flags finns i foundation men under namnet Body Lever, som en del i elementet Front Lever (Foundation 2, övningsprogression: FL/PE10).

Handledsövningar och töjningar som rekommenderas finns en hel hög i Handstand-serien bland annat. Skrev om en del av dem tidigare i tråden. Man får dock beakta, som coach Sommers också säger, att senor och ligament tar längre tid på sig att anpassa sig och återhämta sig än muskler och därmed får man känna efter både en och två gånger när man kör igång med allting så att man inte balanserar på gränsen till att överbelasta någonting.
Tack för länken!

Blir till att köra detta 2-3 ggr/vecka vid sidan av övriga träningen och se om man kan lära sig nåt

Har boken och läst igenom intro och kommit till övningarna nu. Han trycker ju mycket på att skynda långsamt och allt det där, och jag förstår vitsen.

Men har en fråga om schemat, om man då förutsätter att jag kör 3-dagars: det ska alltså ta mig 12 veckor innan jag är klar med FL/PE1? det gör jag nu om jag försöker liksom. Ska man sen gå på FL/PE2 och köra det 12 v? Antar jag missar nåt för annars tar det ju år innan man ens är på nån riktig övning. Eller ska man "hoppa" till lämplig nivå direkt? Om man klarar 'masterkraven' alltså
asdzxc är inte uppkopplad   Svara med citat