Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-20, 10:09   #62
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Spunken Visa inlägg
Ok! Det ingår ju redan rätt mycket core i programmet, var nyfiken på varför du ville ha mer
Mobiliteten är det som sätter gränserna, oavsett om man har diskbråck eller ej. Fattar inte hur en del är skapta, typ de som för shoulder dislocates med supinerat grepp.

Ribbstolen byggdes baserat på olika guider på nätet, finns en bra på GB forumet
Japp det är en hel del corestyrka i programmet redan, men precis som med GST i sig så tycker jag det är kul att träna med pilatesbollar, samt att alla dessa olika variationer av övningar även ger mig inspiration i mitt arbete som fysioterapeut

Mobiliteten är A och O som du säger. Själv är jag väldigt nöjd över att min rygg ändå klarar av weighted pikes, försiktiga Jefferson Curls m.m. så länge jag ger den adekvat med vilotid emellan, så det ska nog inte vara något större hinder för progression.

Shoulder dislocates med supinerat grepp har jag själv problem med också. Det fungerar med ett theraband eller dylikt men med en pinne så har jag inte lyckats få till det alls än, det tar bara stopp ^^

Jag såg posten på GB-forumet om hemmabyggd stallbar, men jag satsar nog på att beställa en istället. Har dock ej bestämt mig för 210 eller 230cm ännu. Takhöjd är 236cm. Vet du om det är någon övning specifikt där man kan behöva lite mer marginal från översta ribban till taket? Side lever pulls och dylikt får jag nog greppa längre ned än rekommenderat, men i övrigt vet jag ej.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat