Ämne: crossfit
Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-02, 15:39   #46
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Cocadona Visa inlägg
Har varit o sneglat en hel del på Crossfit-konceptet nu och har kört några pass mellan fotbollen och är riktigt nöjd! Körde t ex 10 thrusters (30kg)(knäböj med pushpress???) och 10 chins så många gånger jag hann med på 20 min igår. Hann tyvärr bara med 4 såna rundor på den tiden... Hade väldigt blandade känslor under passet, halva kroppen tyckte att tiden gick i slowmotion för att det var jobbigt och andra halvan tyckte att tiden bara rann iväg för att man ville få mer rundor. Hursomhelst var det jävligt kul och jag kommer garanterat fortsätta att pressa in några pass när jag inte kickar boll.
Jag hävdar att en av styrkorna är just den mentala. Du vet inte på förhand vad dagens träning är, WOD kommer därför att stärka dig mentalt. Såsom du själv skriver så fanns det blandade känslor - min favoritkänsla inom CrossFit är "skamkänslan". Att man måste göra bättre, nå högre, starkare osv.

Du märkte säkert att bra kondition är inte biljetten till ett perfekt pass inom CrossFit. Jag citarar ännu en gång min hjälte, atlet och alpinist: Mark Twight -

Citat:
"You can talk all you want about being in good shape until you do a few CrossFit workouts. And then you will realize -- like I did -- that what you have been doing is likely training strong points, rarely working on weak points, and training efficiency to such a degree that the workouts you do are less effective than they might be if you mixed energy modes, duration, and types of work.
Oh, han är ändå i bättre form än de flesta, en känd alpinist med otrolig fysik.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat