Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-13, 20:24   #9712
Sked
Registered User
 
Skeds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av Morrris Visa inlägg
Det går helt enkelt inte att dra slutsatser om hälsofördelar med Sriracha (eller capsaicin) för t.ex. diabetiker utifrån de studier du länkat.
Gällande burden of proof:
Citat:
When two parties are in a discussion and one asserts a claim that the other disputes, the one who asserts has a burden of proof to justify or substantiate that claim. An argument from ignorance occurs when either a proposition is assumed to be true because it has not yet been proved false or a proposition is assumed to be false because it has not yet been proved true. This has the effect of shifting the burden of proof to the person criticizing the proposition.
Russell's Teapot all over again då. Jag skulle vilja med gott mod tycka att du avfärdar ett samband som studier jag länkat visar entydigt på. Bördan borde då ligga på dig, efter att jag gjorde ett claim som jag vid flera tillfällen gett god grund till.

Men min nyfikenhet är nu spetsad; hur anser du inte att man kan dra slutsatser gällande intag av capsaicin ---> sänkta P-glukosnivåer när en uppsjö forskning visar på detta (forskning jag länkat, som du avfärdar)? Det har genomgått klinisk prövning och resultaten pekar trots allt åt ett håll.

Något säger mig att du inte läst länkat material. Essensen i forskning är kontrovers, och vad du grundar dina uttalanden på är otydligt. Sriracha är gott, studier visar att det även är nyttigt.
Sked är inte uppkopplad   Svara med citat