Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-21, 20:37   #1
antonolsson
Registered User
 
antonolssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: älvsbyn
Inlägg: 1 112
antonolsson - Tammerpokalen 2014

startar en ny journal i hopp om mer feedback.

Mitt namn är Anton Olsson, uppväxt i Norrbottens pärla -Älvsbyn.
Jag är 18 år och går byggnads linjen på strömbackaskolan i Piteå andra året.
181cm lång och väger lite drygt 81-82 morgonvikt.

första december 2010 klev jag in på gymmet för första gången, och de enda jag visste då var att jag inte längre ville vara "den lilla killen".
precis som så många andra så utvecklades jag fort under några månader men jag hade absolut ingen aning vad jag höll på med när jag körde mina övningar.
veckorna flöt på och mina lite dryga 72 kilon på vågen blev snabbt ca 75. bänkpressen gick ifrån 65 till 100 ganska så snabbt, ökade även mycket snabbt i andra övningar. 80 i marklyft blev snabbt 170 och jag kände att träningen bara flöt på. sommaren kom och allt lades i stort sett på is, jag hade nu presterat 110 kilon i bänkpress, 170 i marklyft och 120 i benböj. inga meriter på 75 KV.


mot höstkanten började jag inse vikten av en sund kost och stimulerande och varierande träning. nu händer de saker, 75 kilon på vågen blir 82-83 på bara några veckor. bänken går från 110 till 125 och marklyftet från 170 till 190. benböjen som jag nu lägger mycket fokus på landar på 160 och leder mig till där jag är idag.
varje dag är en kamp mot mig själv, äta rätt, träna rätt och vila.

men siktar längsiktigt, de är inte idag jag skall vara som bäst, de är om 10 år! har bara ett tränings år bakom mig, men känner ändå att jag är på helt rätt bana och behåller jag motivationen så kan de sluta bra. bara jag själv som sätter gränserna.

tur var även att man hitta kolozzeum, där man kan hämta inspiration. likaså på gymmet.

slänger iväg nå bilder på dagsformen och även en bild som är tagen för ganska precis ett år sedan.







antonolsson är inte uppkopplad   Svara med citat