Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-06, 02:22   #16
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
fredag 6/6

kl 02:37.lite tidigt men men,kroppen gör det den bestämt,eller den inre biologiska klockan.särskilt nu när det blir ljust så tidigt också.därför är jag rätt så mör framåt lunch tid också.käka å en powernap är det som gäller då.

funderat en del.ska hålla nivå på tränandet på hobby nivå,än så länge.

men sen om jag nu skulle råka bli stark i marken tex,då kanske jag skulle kunna konkurera med andra i strongman eller styrkelyft.

men som den komplexa person jag är,så har jag ju så svårt att bestämma mig,vill helst ha kakan å äta den..............lol.
därför jag tränar som jag gör också.90% inriktning på styrkelyft i bänk-böj-mark.men sedan tränar jag ju också resten av kroppen också,lite biddiboulding stuk där.typ,om jag inte lyckas i styrkelyft så kan jag alltid gå över till bb.......lol.som jag skrivit tidigare,min akilleshäl,är ju marklyften/ländryggen/korsryggen.

så jag behöver komma ifatt där nu.men det tar sin tid.
jag menar,hur många bänkar nästan lika mycket som de markar?.......lol.
ok,några kilon till tar jag väl i marken,men inte så mycket som det borde vara.....
dagens läge,30kg mer i marken än bänken! lite konstigt förhållande.men detta år har jag som delmål i marklyften,230-250kg.skulle vara skönt om plattå kunde släppa greppet någon gång,phuuuu...........

men alla har vi någon talang eller tur i genlotteriet!
en del personer är starka i marken-böjen,eller bänken.eller någon annan övning.men mode idag är ju just styrkelyft stuket,eller grippers,bodybuilding.även så strongman stuket börjar att komma nu.
för att inte glömma,även detta med fitness å dessa tävlingar.vilket är bra,för detta ökar ju vidden av tränande folk,alltid finns det något som passar.

och att höja ribban för ett kvalitets liv,är inte helt fel heller! vilket detta gör,träningen.man kanske inte får det så mycket roligare i livet,men man får ett kvalitetsliv i alla fall.då menar jag som så:man orkar vara med å leka med barnen,barnbarnen osv,samt att man även slipper ryggont å massa konstiga besvär.den vakna tiden blir mera kvalitativ också.även så sömnen! för att inte tala om aptiten........lol.den ökar också,iom att man gör av med mer kalorier.
sen dessutom så har jag blivit gladare i livet,skrattar varje dag! tar inte så allvarligt på saker å ting längre.lever mer efter orden:Carpe Diem!!!

bland den bästa motionen är,promenader över 30 minuter i långsam takt,man ska inte bli andfådd för mycket.eller rättare sagt,pulsen ska inte överstiga mer än att man kan tala i vanlig ton.då bränner man fett också.kroppen tar inte av glykogen deppåerna då,=kolhydrater.vilket den gör om man kör gymping el aerobics. eller spinning.eller annan aktivitet där man blir andfådd.

andfådd är också bra att bli,men då mer för konditionen då.dvs,hjärtat stärks upp och syresättningen ökar.man kan ta större andetag,samt få in mer syre i kroppen.även kappilärerna i lungorna ökar sitt upptag av syre.

ja ja,men jag fortsätter att köra min prövotid nu.sen så får vi se vad det blir om jag bestämmer mig för något.men det lutar åt,styrkelyft-strongman.

var roligt att läsa om avid nyman,tror jag han heter.satsar på strongman.
han väger 173kg,ha ha ha ,,,,då fick jag känna mig som en lättviktare ett tag också.iom att jag väger ca:20kg mindre..........lol.samma längd har vi.
å morsan som alltid klagar på min vikt osv.......postade liten notis om honom,så att hon fick se att det finns dem som väger mera!!!.....lol

nehä,nu ska jag lägga mig en stund igen,sen upp om 2 tim,å käka frulle.sen så blir det jobb....god natt på er.
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat