Ämne: Min
Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-06, 00:06   #359
Spartansk
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 3 468
Thumbs down Dåliga nyheter

Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
Övrigt: När jag nästan var klar kom det några hantverkare och började bygga om i gymmet. Jag är jätteorolig att de byter ut utrustningen mot några makapärer som gör att man inte kan bänka och böja ordentligt.
Det visade sig vara värre än jag befarade; de hade bytt ut smithmaskinen från en med knäböjsrack på utsidan, som lät en köra knäböj om man satte dit en lös stång och förde undan smithstången, till en smithmaskin med helt slät utsida! Det finns inget bra knäböjsrack på gymmet längre!

Jag har klagat till ägaren, som har lovat att ta tag i det.

Jag började knäböja, på det enda sätt som gick: Göra en goodmorning med bänkpresstången, gå baklänges över bänken med stången på ryggen, och sedan böja.
37,5 kg 5 reps
45 kg 5 reps
55 kg 5 reps
65 kg 5 reps
75 kg 5 reps
Det sista setet var bålen lite instabil på. Tror det mest berodde på en kombination av den ovana avlyftstekniken och den psykiska chocken över den dåliga nyheten.

Bänkpress
42,5 kg 5 reps
52,5 kg 5 reps
62,5 kg 5 reps
72,5 kg 5 reps
82,5 kg 5 reps

Stångrodd (från marken, istället för, som tidigare, från pinnar. Det finns inga pinnar man kan använda på den nya smithmaskinen, som det fanns på den gamla)
35 kg 5 reps
45 kg 5 reps
52,5 kg 5 reps
62,5 g 5 reps
70 kg 5 reps

Bellybacks
7
7
Första setet var för lätt, sista lagom. Ska kanske testa med vikt första setet.

Situps med 10 kg bakom nacke
7
7
7
7
Första två seten var för lätta, de andra lagom. Ska kanske testa med 15 kg det första setet.
Spartansk är inte uppkopplad   Svara med citat