Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-24, 21:53   #2787
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Äntligen har någon tagit sig tid att ta upp problemställningarna efter en tävling,
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jättebra Karro. Jag håller med de vise männen från Falkenberg om att det var enormt svårt att följa med i viktval/placeringar/resultat när senior/junior/ungdoms-damerna tävlade mot varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Det känns som man vill göra sporten mer tillgänglig men istället blir det bara komplicerat. Jag söker efter förenklingar, tydlighet och en höjning av statusen på de tävlande.
Ah, kul att få lite respons också, när man tar sig tid att skriva ihop något.
Fast det är framförallt Jens L som skrivit, jag korrekturläser mest =)
Vad gäller damerna, så har vi ju testat och kanske konstaterat att det inte funkade bäst. Det man hellst vill ha är ju ett tydligt regelverk som förklarar hur man ska göra så det slipper bli fritt fram att göra bäst man vill. Vi tänkte mest på lyftarna, men glömde kanske bort matcharna o publiken (vilket såklart också behövs för lyftaren)

Även för ungdomarna som dubblade (2 st) kom mostridiga besked, jag frågade juryn på morgonen och de bestämde att ungdomarna tävlade en gång räknade resultatet dubbelt. Fem minuter senade ändrade de till att ungdomarna skulle tävla två gånger men slapp väga in igen. (eftersom det var invägningen de inte skulle hinna på)

Jag är nog benägen att hålla med er, lättast är om man kan se till att kategorierna går på olika dagar = inga problem att tävla två gånger.
Och om man måste köra samma dag får man lägga tävlingen så att folk både hinner väga om, och tävla om. Rent tekniskt tycker jag ju att det är fel att man inte väger in med de andra i gruppen.

Haha, fast nästa gång är jag ju senior, så då behöver inte juniorerna ens få tävla med de vuxna

Ps bubbe förlåt om ja spammar din dagbok
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat