Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-01, 09:07   #38
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Reserapport NM.
Sammanfattning: Skulle stannat hemma.

Åkte upp till Övertorneo på torsdagen och vägde 59,95 på morgonen. Men efter ja gud vet varför så gick jag ner 1,4 kg på dan och var nere på 58,55 fredag morgon..

Åkte iväg till arenan och blev tilldelad lappinlämnare åt de tunga flickorna och de lätta pojkarna. Var igång i runt 10 timmar så knappast optimal uppladdning. Till det en psykisk terror utan dess like. Kände mig misshandlad, värdelös och grät konstant hela helgen.

Tävling lördag, vägde in på 59,15 och var lättast i klassen, tävlade mot en finska och mini. Båda dom tävlade ju dagen innan och finskan gjorde 102,5 men bommade 107,5. Mini bommade ju tyvärr ut sig..
Kändes bra på värmningen, kom ner med 85 utan problem, ingången satt till 95.
95 kg bom. Stången stack mot halsen och jag fick parera ner den till magen. Hade dragit ner tröjan för mycket.. Missade mycket i coachspelet mot finskan här.
95 kg 3 vita. Kändes segt och jävligt. Finskan tog 100 i andra vilket jag skulle tangerat för att slå henne, men jag bad om 102,5 (med en skeptisk men till slut övertalad Fredrik Svensson som coach)
102,5 kg 3 vita. Var tungt, men stabilt. Dessvärre pressade finskan upp 105 efter mig så inte mycket att göra åt.

Så silver men pers i viktklassen.
Mitt livs värsta helg. Avslutades med att jag blev dumpad på söndag morgon. Inte oväntat men gör lika förbannat ont ändå. Ytterliggare anledning att sluta med styrkelyft.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat