Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-10, 17:28   #2
maattee10
Registered User
 
maattee10s avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 715
Mitt 1:a år inom styrketräning

Här är en sammanställning av vad som har hänt från 10 Oktober 2012 (då jag tog tag i mitt liv och börja träna, samt min viktminskning) fram till 10 Oktober 2013

10 Oktober 2012

Kroppsvikt: +120kg - kollar aldrig på vågen!
Mage:154cm
Midja: 133cm
Lår: 92cm

Fysisk status:
Jag spelade mycket data/tv spel samt drack mycket coca cola. jag orkade väll springa 200m innan jag behövde stanna och vila. jag var väldigt trött hela dagarna. fast jag åt rediga portioner med mat. ibland var man ute och lira boll, men det var tråkigt eftersom ja inte palla springa.

jag har min kompis tobbe att tacka som fick mig ner till gymmet för första gången i mitt liv, aldrig vågat gått dit.

Jag började med knäböj, bänkpress och marklyft efter ca 1månad i min träning. jag var ganska stark redan då. har kommit i fund med att det är all proteinrik mat som jag ätit och inte chips och godis.

Knäböj - 120kg, inte ens parallellt. jag var väldigt stel

Bänkpress - 100kg och överlycklig. insåg att detta var min grej, med min enorma bröstkorg

Marklyft - 140kg, inget problem med greppet.

Push/militär press - 40-50kg, körde alltid sittande i smithen

1 april 2013

Nacke: 48cm
axelomfång: 149cm
Bröst: 130cm
Överam: 47cm
Underarm: 34cm
Handled: 20cm
Midja: 124cm
Mage:142cm
Lår: 85cm
Vad: 49cm

Fysisk status:
Kände att självförtroendet var bättre, var gladare och mycket piggare. Slutat att spela eftersom träningen tog över helt med ca 6dagars träning i veckan. började gå väldigt mycket promenader och kunde nog springa en halv kilometer iaf.

efter några månader var det dags att byta gym, då det inte fanns tillräckligt med tunga hantlar. mitt förra gym hade bara upp till ca 45kg. samt att jag aldrig fick hjälp med tekniken på förra gymmet. då jag drog till med en diskbukning i ryggen när ja skulle maxa runt 200kg i marken. men på nya gymmet fick ja hjälp av både F.D styrkelyftare samt olika PT.

10 Oktober 2013

Ökningar sedan 1 april!
Nacke: 49cm (+1cm)
Axelomfång: 165cm (+16cm)
Bröst: 140cm (+10cm)
Överarm: 51cm (+4cm)
Underarm: 38cm (+4cm)
Handled: 21cm (+1cm)
Midja: 120cm (-13cm) - sedan start
Mage:136cm (-18cm) - sedan start
Lår: 79cm (-13cm) - sedan start
Vad: 51cm (+2cm)

Fysisk status:
Nu mår jag helt suveränt fast jag har en bit kvar. mitt stora mål är att tappa yttliggare 36cm runt magen. sedan kanske jag tar klivet till strongman grabbarna på extreme power. Min diskbukning har läkt fint, så nu är det bara styrkan som behöver öka. jag dricker cola zero nu till mitt ända spel gta5 och till tv:n.

Knäböj - 180kg i somras innan diskbukningen. tyvärr inte godkänt djup, men jag går mycket djupare nu. så blir spännande och se om jag förbättrar resultatet i november

Bänkpress - 150kg, trodde aldrig jag skulle öka så bra, men det blev ett mål att ta 150 inom 1års träning

Marklyft - 220kgx2, inte gått att maxa, då jag kört med diskbukning. men det håller på att vända nu. så vi får se i november.

Pushpress - 110kg lätt, bara kört det i 2-3månader så den lär öka fin fint till nästa år

Samanfattning:
Jag har minskat 18kg fett runt magen och ökat bröstkorgen med 10cm. jag har ökat med 50kg i bänken. min rygg är i princip helt återställd. så nu är det dags att fortsätta min väg mot +800kg RAW med en mage under 100cm
__________________
Född: 1993 (23år) Längd: 191cm Vikt: +120kg
Böj: 220kg Bänk: 160kg Mark: 260kg Totalt: 640kg Stock: 130kg
Träningsjournal: Strongman - mot +800kg RAW
Youtube kanal:"BIG Matte" lyfter skrot
Instagram: "BIG Mattes" bilder
maattee10 är inte uppkopplad   Svara med citat