Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-10, 22:47   #23
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jogga är ju en av få motionsformer som faktiskt är uthärdlig. Jag är på god väg att bli en stolt joggare. Ser fram emot att utveckla min smalfetma, jag har redan byggt en väldigt bra bas med min träning och diet hittills.
Uthärdlig!? Jag vet inte vad som är värst, jogga eller köra en glödgad kniv i magen. Det där med jogga har jag förvisso provat, och när jag gjorde det senast var det bara en brinnande och utdragen smärta i benen som slutade med kramp i vaderna (vilket var ännu mer smärtsamt).

När det gäller styrketräning kan jag plåga mig hur mycket som helst. Det gör aldrig mer än jävligt ont, men det är inte tortyr. Diverse sporter är rätt lugnt också. Bara det finns möjlighet att få lite blod till musklerna när det behövs.

Det där förbannade otyget med att springa däremot. Det är ju helt omänskligt. Om du stannar och/eller börjar gå blir du rövknullad. Biter du ihop och fortsätter finns det bara tortyr. Lång och utrdragen.

Alla otränade tjockisar ska dock envisas med att springa. Det är nyttigt, säger dom. Slit ut knäna och gå på viktväktardiet så blir allt bra. På med pannbandet och kör! Det är nyttigt, precis som lågkolhydratkost blandat med snigelbajs. Berätta gärna för alla andra att du blivit en jävla joggare och bär din smalfetma med stolthet.

Jag menar, cyklister är garanterat smyghomo med vaxade ben. Det är okej, cykling är ändå inte en form av sadomasochism. Dessa jävla joggare däremot... självplågare av rang, samtidigt som de är lite finare och bättre eftersom deras fjärtar är ekologiska. Smalfetma till trots.

Nu nämner jag bara cyklister som kontrast till jävla joggare. De bästa av cyklister kan ändå fortfarande klassas som människor, medan den värsta sorten käkar raw-food och inte fattar varför resten av mänskligheten vill mörda dem när de rullar fram på bilvägar och cykelbanor där riktiga människor försöker ta sig från punkt A till punkt B.

Jag känner att detta börjar glida alldeles för långt från ämnet, även om jag gärna sprider förolämpningar och örfilar. Låt mig därför återknyta till ämnet med följande råd:

Håll käft, böj och ät kött.

Kan vi inte alla bara enas om det?
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat