Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-30, 21:12   #760
tompee
Registered User
 
tompees avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 1 448
Citat:
Ursprungligen postat av Jonithan Visa inlägg
Det där ser ut som en riktigt jäkla "hamna på sjukhuset"-wod! Du bevisar återigen att du är farligt duktig på burpees!

Angående dipsen tycker jag definitivt du ska försöka få lite mer fart på dem, jag har sett dina snatch på halvlätta vikter och du har ju verkligen explosivitet i både axlar och bröst, det har du visat! Jag tror du skulle klara 5+ dips extra om du vågade släppa på lite mer i nerfasen och utnyttjar studsen i bottenläget mer Detta kan även appliceras med extravikter, fast då brukar jag personligen försöka rikta ut armbågarna mer utåt så jag får mer belastning på brösten i början för att sedan när man blir riktigt riktigt trött övergå i lite smalare armbågeavstånd och belasta axlar och triceps mer Där fick du lite hur jag brukar tänka i dips, som sagt, du är riktigt vass i dips men du kan bli bra mycket bättre!
Tack jonis!

Ska tänka på detta till nästa gång, tackar verkligen för tipsen!!

Jag har en liten utmaning för dig. Jag skulle vilka se dig köra "death by" konceptet fast med dips. Här får du även hoppa ner och vila. Du behöver inte köra det unbroken. Skulle vilja se dig komma upp till 30 rundor här. Alltså 30 min dips

Eller att du kör "death by" konceptet med

Först squat på 80kg

Sen en ny omgång med Bänkpress på 60kg

En ny omgång med bicepscurl på 45kg

Och avslutar din sista omgång med burpees!

Då blir det ett riktigt monstermosar pass
__________________
Blogg: www.4-klovern.se

Meriter: Tammerpokalen 2:a

Min Jorunal: Vägen till CrossFit SM 2012
tompee är inte uppkopplad   Svara med citat