Visa ett inlägg
Gammal 2018-06-17, 12:26   #389
david80
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 186
Har börjat snegla lite på kroppsviktsträning och gymnastiska övningar men vet inte riktigt vart jag ska börja.
Har styrketränat regelbundet i några år, och tanken just nu är att träna 3 styrkepass i veckan, antagligen blir det helkropp tror jag. Kommer även springa ett par tre gånger i veckan. Löpningen kommer vara i ett ganska lugnt tempo i runt 30 min.
Jag tränar hemma med mycket basövningar, böj, bänk, mark, roddar osv. Har till gång till romerska ringar men har hittils endast använt dem till att göra chins i. Vad tycker ni jag ska börja med, någon viss övning som är bra att börja med?

Anledningen till att jag blivit lite intresserad av den typen av träning är ju dels att det är "kul" att kunna men också att jag känner att jag behöver förbättra min kroppskontroll, koordination och balans. Och att jag tröttnat lite på att köra mer styrkelyftsinspirerad träning då jag inte har några planer på att tävla.

Jag vill träna upp mig till att bli lite mer allround, bättre flås, stark i kroppen och givetvis se bra ut

/David
david80 är inte uppkopplad   Svara med citat